torsdag, januar 07, 2010

Og enda litt mer vinter.....

Man får blogge om vinteren mens den er her..... ;-} Dere tåler vel litt flere vinterbilder håper jeg.
Disse bildene ble også tatt i romjula.

De to første bildene er fra kirkeparken. Den er vakker både i sommer og vinterskrud.


Disse to bildene er av kanalen. Det er en perle i byen vår. Her ligger det masse fine gamle og erverdige hus idyllisk til langs kanalen. Kanalen ble bygd på grunn av kraftutbyggingen i sin tid. Og i de store flotte husene bodde nok sjefene som jobbet på kraftstasjonen. De vanlige arbeiderne bodde nok helt annerledes...... Jeg får ta det som et fotooppdrag å vise arbeiderhusene en annen gang ;-}

Langs kanalen går tømmerrenna der tømmeret ble fraktet i gamle dager.Nå på vinteren oppholder det seg masse svaner i kanalen. Jeg får ta med meg litt brød en dag og få noen fine bilder av dem også ;-}

2 kommentarer:

Skogkjerring sa...

Kanalen bilde var KNALL fin...det var dem alle egentlig men den likte jeg spesielt godt...vi er så heldig å bo i så nydelig land hvor det er nesten umulig å ta et dårlig bilde- uansett årstid....

Anette Willemine sa...

Vakre vinterbilder du har tatt!

Ønsker deg en deilig helg!

Klem fra
Anette Willemine