tirsdag, juni 10, 2008

Det handler om blomster.....~It`s all about Flowers.....

Jeg elsker blomster. Det har jeg alltid gjort ;-}Helt fra jeg var liten og kom hjem med små lubne vårbuketter til mamma og pappa.....Da jeg studerte i Sogndal og kom hjem på sommerferie hadde alltid pappa latt være å slå gresset øverst i hagen vår slik at jeg kunne få plukke vakre markblomster der.....Nå har jeg fylt verandaen min med blomster, og her kan dere få et lite glimt av sommerblomstene mine ;-} Denne Lavendelplanten kjøpte jeg ganske tidlig i vår,men den har ennå ikke begynt å blomstre. det var jo så kaldt her tidligere i vår og da tk jeg den inn hver kveld slik at den ikke skulle fryse. jeg gleder meg til å se den blomstre. Den dufter herlig!
Jeg har kjøpt et par Hortensiaer også.Den ene er rødrosa,og så denne lyse. de må ha vann konstant....,og nå ror jeg nesten denne har fått for mye vann,for den har begynt å se litt puslete ut.Jeg håper den kommer seg. Kanskje den skal få stå inne en stund ;-}

På den lille blå hylla mi(som snart skal skiftes ut...) har jeg en Geranium og en Margeritt. Lys må man også ha i seine sommerkvelder. Kunne bare myggen bli borte også nå så............................

Vi har en Heidelberg rose foran huset. Den er kjempefin å skjære roser av til små sommerlige buketter på verandabordet.Lekker ikke sant......?

Og......når man først sitter ved verandabordet, hva er vel bedre enn en skål med friske rødejordbær? Disse er dessverre ikke av den norske sorten,men om ikke så lenge skal det nytes masse norske jordbær også ved dette bordet. Jeg er ei skikkelig jordbærjente. Liker alt som har med jordbær å gjøre.

Denne nydelige og sarte planten befinner seg også på verandaen. Jeg vet ikke hva den heter,men vakker er den i alle fall........


Denne derimot befinner seg ikke på verandaen, men får stå inne på det gamle sybordet mitt. Rhododendronen blomstrer for fullt nå. den er et fantastisk syn.
Det er stille i huset i kveld.Sønnen skal ha eksamen i morgen. Han har kommet opp i norsk muntlig og har sittet og forberedt seg til det. Til høsten skal han begynne på videregående. I forrige uke var han på klassetur til Evje, der de var på Troll Aktiv og hadde det helt toppers med fjellklatring, rapellering, rafting og bananbåt. Datteren er på skoletur nå.Avslutningstur for barneskolen,og til høsten begynner hun på ungdomsskolen. De er i Kragerø og har holdt på med ulike vannaktiviteter,samt vært en tur til Jomfruland. Hun har det helt topp sier hun på telefon.Jeg tror at ungene har godt av å være med på turer som dette. I dag sendte hun meg forresten en film på mobilen fra en interiørbutikk i Kragerø ;-}......Hun vet hva mamma`n liker ja.
Ups,klokka drar seg mot midnatt ser jeg.På tide å slutte av. God natt til alle der ute ;-}
Today I show you photos of the flowers on my veranda. I love flowers,always have done. I like to pick boquets of wildflowers,and put them in a vase on my verandatable.The weather has been lovely the past week,and the flowers looks great. Enjoy!

6 kommentarer:

FO - 2 sa...

Nydelige bilder fra verandaen din.
Rhododendronen under glassklokken er VAKKER! :)
Sommerlig og lekkert!

Jorunn sa...

Aldeles nydelige blomster! Jeg må nok ønske meg en slik rosebusk du har, er jo så koselig å ha inne også.
Ha en fortsatt god dag!!

Solstad sa...

Ååå så nydelige blomster.....jeg er også veldig glad i masse blomster !!! Jeg har ikke kjøpt så veldig mye ennå....for nå er det så kaldt og vått her ..og natt til onsdag er jeg sikker på at det var storm styrke i vindkastene huff og huff!! Håper sommeren kommer tilbake snart, DA skal jeg sporenstraks til et hagesenter og shoppe ;)) God helg ! Klem

Marie sa...

Nydelege bilde! Det handlar stort sett om blomster hos meg også :)

Reginas Cottage sa...

Hello
Loveley photos!I love the flowers under the glass.It's a great idea!!!
Here in germany is the weather not so
nice.It's cold and rains.
Have a nice weekend!!!!
Hugs,Regina

Ragnhild sa...

Nydelige bilder. Men jeg har et spørsmål. Hvordan får du tekst på bildene dine ?
Ragnhild