torsdag, juli 16, 2009

Jordgubbar

Jordgubbar er ikke de verste gubbene man kan ha..................
Vi har vært en liten tur på vestkysten av Sverige, og der fant jeg denne fine skålen fra Bruka design. Siden jeg er ei skikkelig jordbærjente, kunne jeg jo ikke la den være igjen der......

Vi lå blant annet i koselige Fjällbacka. Det er så idyllisk der med alle de gamle vakre husene, båtene og sjøen. Litt vel mange turister der kanskje,men sånn er det på svenskekysten om sommeren. Jeg synes det er spesielt stas med Fjällbacka siden jeg i vår og sommer har lest alle bøkene til Camilla Läckberg, som jo beskriver hendelser og steder i nettopp Fjällbacka og omegn. Du finner websiden hennes
her. Og har dere ikke lest bøkene hennes, så løp og kjøp, eller løp og lån ;-} De anbefales på det VARMESTE!


De trange gatene i Fjällbacka med de vakre små husene er idylliske. I hagene er det plantet nydelige roser, og det forundrer meg å se de husene som er bygget helt innunder fjellet. Jeg tror jeg ville følt meg litt "i klemme" om jeg skulle bodd der.

Hundreviser av seilbåter og andre båter finner veien til Fjällbacka om sommeren. De ligger der som et eneste stort herlig fotomotiv ;-}

Solnedganger er alltid vakkert. Det er nesten sakralt å stå å se på, med en liten vind, men likevel en spesiell stillhet i lufta. det er slike øyeblikk man ikke glemmer så lett.

Jeg måtte bare ta bilde av dette. Virkelig noe som vi burde kopiere her i Norge. Over søppelspannene hang det poser som man kunne ta med seg når man var ute og luftet hunden. Så slipper man masse griseri i de fine gatene og på strendene.

3 kommentarer:

Hulda sa...

Fin skål du har kjøpt til jordbærene. :) Så også veldig koselig ut på ferieturen deres. De hvite, små husene var skikkelig fine. Nydelig vær også. :)

Hem och Lycka sa...

Visst är det fint på västkusten! Då har du varit i mina hemtrakter då, jag kommer ju från Strömstad :-)

kram Mia

Sol sa...

Tusen takk for koselige kommentarer jenter. jeg var i Strömstad også Hem & Lycka. Der er det så koselig. Shoppet litt på Västerläge, det er en butikk for de som er glad i hvitt ;-}