mandag, mai 11, 2009

Ansvar

Mandagstema denne uken er ANSVAR. Ansvar kan jo være så mangt. Å ha et ansvar kan være både tyngende og gledelig.... Mio tok ansvar i går, da han kom hjem med denne ormen i munnen.....Antagelig var ikke maten i FRISKIESboksen til matmor god nok, og han tok ansvar og ville skaffe seg middagsmaten selv......Jeg må innrømme at jeg helst ser at han overlater servering av middag til meg,selv om jeg IKKE er glad i ormer, vet jeg at vi mennesker har et ansvar for å ta vare på dyr ute i naturen (selv om de er ekle......) Denne ormen overlevde hendelsen ved å spille dø, og datteren fikk det ærefulle oppdrag å plassere den så langt vekk fra huset vårt som overhode mulig! I dag går Mio kun under navnet Ormegutten ;-} Flere mandagstema bidrag kan dere se om dere klikker på logoen under.

16 kommentarer:

My little footprints sa...

Hei!
Er enig med deg, ormer er vi ikke glad i nei ;) Jeg hadde vel bare hylt ;)) hihi..
En god uke ønskes til deg!
Klem Beth

Unknown sa...

Æsj, jeg scrollet fort forbi bildet!

Ha en fin uke!

fotoCHIP sa...

oj vilken tur det var en kopparorm (ödla) och inte en huggorm!

Bling - our elf on the shelf sa...

Oh my, kjenner jeg er glad jeg ikke var deg i går. Men tenker katta var stolt over dagens fangst. De er litt stilige de derre ormene, på avstand ;)

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Jodå visst är det en kopparödla.
Inte någon orm/slange.
Helt ufarlig er den og.
Den slipper halen om den blir jagad og da kommer den seg unna.
Det var ett flott exemplar.
Klapp Mio fra meg og si flink pus.
Klems Synne.

Jannickes Hjemmekos sa...

Her var det da en riktig så fotogen orm, eller kopparödla (hva det enn er...) Om du hadde speilvendt den, hadde den blitt en alfa-krøll, hadde den ikke? Ønsker deg en solrik uke. Klem fra Jannicke

Beate sa...

Oi, den der vil jeg helst ikke ha besøk av..

Hem och Harmoni Marie sa...

Oj oj, den var inte så trevlig. Hoppas den inte blev uppäten... :)
Kram Marie

Anonym sa...

Artig skrevet, men jeg håper ikke noe sånt kommer i nærheten av meg noen gang!

Gry Offernes sa...

Usj - hadde våres katter kommet med noe sånt hadde de ikke fått Friskies engang - kun husarrest - den bakvendte veien! :-)

Flott bilde!

Ramme Alvor sa...

iiiik! den var ekkel. Kva orm er det? Ja, me har ansvar...sjølv om det tyngjer meir til tider enn det som godt er :)

Klem

Malys krok sa...

ER glad det ikke er slike kypdyr her. Uansett så var det en flott tolkning og artig skrevet til. Ha det godt. Hilsen Margit.

Mona sa...

Den hedder vistnok stålorm på dansk. Heldigvis ikke farlig, men fascinerende er den nu! :)

Hage og Foto entusiast sa...

Oida. Hadde mine katter kommet hjem med en slik en i munnen vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Hadde nok ropt høyt. Liker IKKE ormer i det hele tatt, men det er fascinerende at katten kan fange noe slikt no. :)

Miriam Elisabeth ツ sa...

flott løsning :) åssen orm er det?

Sol sa...

Hei hei. Så flott med mange fine kommentarer! ;-} Jeg mener det er en Stålorm, heldigvis ikke giftig, men jeg er jo litt engstelig for at han nå skal fange hoggormer også. Vi bor rett ved skogen, og det er visst hoggorm-år i år....jeg er IKKE glad i slanger og ormer, grøsser bare jeg tenker på dem.