torsdag, oktober 04, 2007

Blå tåke, og en litt puslete katt ~ Blue fog,and a sick cat



Tidlig morgentåke siger over vannet.....Det er kaldt i lufta Høst, og snart vinter.....


Det har vært en kald og grå dag i dag. jeg har fyrt i ovnen, og sitter her og koser meg i den nye sofaen min ;-}

Jeg har vært til dyrlegen med katten i dag. Vi har en kjent en vond lukt av Mio en stund,men ikke funnet ut hva det kunne komme av. I går så vi at han klødde seg i øret, og vi tok en kikk på det.Det viste seg at han hadde et sår der, og masse materie,så det var der den vonde lukta kom fra. Jeg tok han med til dyrlegen,han ble bedøvet, og dyrlegen undersøkte øret,og så at han hadde en kraftig betennelse der,som kom av midd i øret...Dyrlegen var tydeligvis nyutdannet for han virket utrolig usikker på det meste,og måtte hele tiden ringe å konferere med andre dyrleger...ingen god situasjon akkurat, det gjorde jo meg veldig usikker også. Jeg tror vi var der i en time og et kvarter. Bare for å få vasket midd ut av et øre....Vil ikke dit noe mer nei ;-}
Nå svimer katten rundt her,sjangler og detter, bedøvelsen har begynt å gå ut...

9 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei, og takk for koseleg kommentar hos meg. Det er så kjekt:o)
Det var eit aldeles nydeleg bilde.Eg synest det er så flott når tåka ligg over vannet og viskar ut konturane og lagar Teodor Kittelsen stemning...
Stakkar lille, søte Mio. Det er ikkje noko kjekt når desse søte små blir sjuke, enten dei har 4 eller 2 bein...
Me får håpe at han snart er frisk og rask igjen.
Ha ein fin kveld:o)

Marie sa...

Nydeleg blå tåke!
"Dakar" pusen. Då me fekk katten vår kastrert slutta han og puste då han skulle "komme til seg sjølv". Han måtte få massasje og oksygen. Ikkje kjekt!

God betring til Mio :o)

Ellie sa...

Du tar så nydelige bilder! Stakkars lille Mio, da, å bli så og si prøvekanin (eller prøvekatt, kanskje, i dette tilfellet) for en fersk lege. Vi får håpe han kommer seg snart! Mio altså...(ved nærmere ettertanke, dyrlegen også!)

FO - 2 sa...

Nydelig bilde av morgentåken, i blå nyanser! :)
God bedring til pus og god helg til deg. :)

MODERN COUNTRY sa...

Hei Sol :)
Så hyggelig at du stakk innom, takk for kos kommentar :)
Det er jo så gøy når man får noe til og jeg ble litt hekta på hekling ja!
Så trøttsomt med pus da :( Da jeg fikk katten min hadde ho også øremidd og måtte dryppes i 14 dager. Heldighvis hadde det ikke kommet så langt som med din katt da, stakkars..Håper den føler seg bedre nå. Helt nyyydelig bilde du har tatt! Ha en fin kveld og klem til deg og (",)
Aina

Lime sa...

Fantastiskt vackert foto! Som vanligt skulle jag vilja säga. Du är en riktigt duktig fotograf :-)

Hoppas din katt kryar på sig snart! Ha en fortsatt härlig helg!

Anonym sa...

Å stakkars Mio....og deg...som måtte være så lenge på dyrelegen. Man blir fort veldig usikker selv når legen er usikker....ikke noe kjekt!
Vi har lurt litt på våres katt også i det siste......med henne er det avføringen som lukter sååå forferdelig og det ser ut som ho har litt løs mage. Hun har også vært litt rød bak, litt blod i avføringen. Min søster ,som har hatt en del katter, sa vi skulle prøve med ormekur. Det har vi gjort no ...så får vi se.Men jeg synes det kommer masse avføring av henne......kan jeg spør hvordan du opplevde det med deres kattunge???
Klem.

Mia sa...

Kjære Sol! Først så må jeg bare si at bildet ditt av morgentåken var fantastisk! Det var noe virkelig magisk over det, og så flotte farger. Ja, høsten (og snart vinteren) er jo kommet nå, ingen vei utenom. Men jeg synes det er flott med høstfarger, den skarpe luften om morgenen og vedfyring, for ikke å snakke om alle stearinlysene etc.

Så må jeg bare si: stakkars Mio. Håper han kommer seg snart og at dyrlegen tross alt visste hva han drev med. Men så klart, ingen god følelse, når dyrlegen virker så usikker. Best å prøve en annen lege neste gang (håper det blir lenge til for Mio sin del).

Skatan sa...

Hej! Vill bara säga hej innan jag går : ) Du tar otroliga bilder...heja!

Jag ser förresten att Skrotmaja är länkad från din lista. Jag har dessvärre varit tvungen att stänga skrotmaja och i stället transformeras till skata...får jag be dig om att du ändrar i din lista?

En fortsatt skön helg, önskar jag dig!

Kram.