tirsdag, februar 26, 2008

Oppdatering ~ Update

På tide med en liten oppdatering igjen ;-} Før helgen var vi en tur på IKEA, og ingen kommer vel tomhendte ut derfra......*kremt* Det gjorde i alle fall ikke vi. Selv om vi ikke fikk med oss alt vi skulle ha,så fikk vi i alle fall med oss en del som vi ikke skulle ha, men som nok er kjekt å ha likevel ;-} Det meste skal nok ende på rommet til sønnen når det er ferdig oppusset. Skal nok vise noen bilder etterhvert.


Lørdag var det en som var heldig og fikk kaffe på sengen av ungene ;-}.....Den heldige var ikke meg(jeg drikker ikke kaffe en gang)....Far i huset hadde bursdag og måtte jo feires;-} Jeg lagde Marengskake med masse jordbær,Kiwi,Banan og Druer på.Herlig!

IKEA-Tulipaner er vel så gode som andre Tulipaner. Det er disse et sikkert bevis på ;-}
Jeg har fylt huset med vårblomster. Måtte bare fråtse i blomster da vi var innom Mester Grønn på vei hjem fra vår IKEA-tur. Jeg kjøpte denne vakre blå Hortensiaen.

....og disse nydelige Hyacintene

Samt disse vakre Ranunklene, som står så fint sammen med disse velduftende grenene som jeg ikke gusker navnet på akkurat nå...hmmmm. Krokusen som står under glasskuppelen har jeg hatt i over en uke og endelig i dag har den begynt å blomstre.
Søndag tok jeg meg tid til å sy litt. Jeg har som jeg har nevnt før også, et stort behov for litt farger rundt meg for tiden. Jeg kjøpte tre forskjellige stoff da jeg var innom den lokale hobbybutikken. Jeg visste ikke akkurat hva jeg skulle lage av dem,men det ble altså denne løperen......
....og disse to putene. Som jeg pyntet litt ekstra med et par av mine egne bilder. Jeg skal pynte litt mer på dem på baksiden med noen treknapper slik at de kan brukes på begge sider, men det har jeg ikke hatt ork til å gjøre ferdig. Ting Tar Tid...vet dere ;-}


Jeg synes de pynter opp i soafen. Jeg tenkte jeg skulle sy et par hjerter også som jeg kan henge på speilhyllen som henger over sofaen. Deilig med litt forandring, og litt farger i alt det lyse.


I have filled my house with sprimg flowers. I bought them when we went home from our trip to Ikea on Friday. We bought a lot of stuff( don`t everyone....)Some we needed and some we didn`t . But I am sure it will come in handy some day *lol*I am in such a need for colours these days...I guess it`s because I am longing for spring. I also made two cusions for my sofa this weekend, with much colour. I think they look great in my sofa,and added a bit of colour into all the light colours in my livingroom.

10 kommentarer:

Emmeline sa...

Så artige puter... jeg blir jo helt flau over mine lappeputer hver gang jeg har vært innom sånne bloggere som kan sy...Likte så godt at du hadde kombinert de blomsterbildene med ruteputer, og det turkise stoffet på putene er jo knallfint:)
Flotte blomster og gode kjøp fra Ikea også--- jeg er der så ofte at jeg ikke ser skogen for bare trær... Det blir bare kjøpt telys liksom, men ser de har kommet med noen fine vårnyheter som må sjekkes ut, Flotte bilder som alltid Sol--men 42 tommers tv??? Du har min sympati det høres forferdelig ut skal jeg si mitt!! hehehehe

Anonym sa...

Så fine bilder du viser, nydelige farger. Så herlig å fylle huset med så mange vakre blomster som du har gjort :) Synnøve

Hem och Lycka sa...

Vilka vackra bilder, man får vårkänslor! kram

Mita`s hjørne sa...

Flotte bilder hos deg... mange flotte blomsterbilder...
Puutene var jo kanllfine...

Ha ei koselig uke...

Marie sa...

Masse fint på innlegget ditt i dag!

My little footprints sa...

God kveld i stua ;)
Så mye fine blomster du har! Det er godt å friske opp med noe hjemme, da kommer vårfølelsen fortere også! Men været er kanskje herlig hos deg om dagen? Nå er det jo ikke lenge igjen til påsken, og etter påsken så haper jeg at våren er virkelig her! Skal blir nydelig! Putene du har laget var jo kjempefine! Tenkte jeg snart skulle bruke noe av det gamle stoffet jeg har og sy noen selv, skal bli spennende å prøve noe nytt ;)
Ønsker deg en fortsatt fin kveld!
Klemmer fra Beth

I. sa...

How nice that you write in English, too! So I can understand the text with the beautiful pictures! The cushions are so lovely!!!

Anita sa...

Såå masse flotte bilder! Masse hygge du viser! Ha en flott uke videre!

FO - 2 sa...

Mye vakkert her! Nydelige blomster i mange variasjoner. Flott! :)
Ønsker deg ei fin fin helg.

Anonym sa...

Åh, jag bara älskar de där kuddarna!!! Dregel, dregel, dregel... ;)
Må så gott... värmländskan Bim