torsdag, november 30, 2006

Adventskalendere - Advent calendars

Jeg har sett at det er mange som viser fram sine nylagede adventskalendere. Fantasien og kreativiteten er stor, og det er så mange fine kalendere rundt om. Det begynner å bli en stund siden jeg laget kalendere til mine barn. Denne sydde jeg til sønnen da han var et år. Jeg tror jeg fant mønsteret på selve juletreet i et blad og at jeg klippet ut pakkene og sydde bånd på dem fordi jeg synes at det ble litt kjedelig med bare treet.

Kalenderen som datteren min har,sydde jeg da hun var et år. Det var litt mer arbeid å lage denne, og mønsteret fant jeg i Kristin Langebraatens bok "Applikasjon". Det er mye arbeid å pakke inn 48 små gaver, og for et par år siden ble ungene og jeg enige om at de skulle få pakke annenhver dag,og så får begge pakker hver lørdag og på julaften. Det har fungert helt greit ;-}I år har det gått litt skeis med innpakkingen,(har jo ikke hatt ork til å gå i butikker når jeg har vært syk)men vi får se hva jeg kan greie å få til i løpet av morgendagen.



These two are my childrens Advent calendars. I made the first one when my son was one year old,and the second one when my daughter was one year old. I have seen that a lot of bloggers has made wonderful calendars for their children and for themselves ;-}, and I wanted to show you mine....,or my childrens that is......I haven`t been able to wrap all the gifts yet,but I will see what I can get done tomorrow.

7 kommentarer:

Hulda sa...

Så koselige adventkalendere ungene dine har. Begge var veldig fine. Koselig babybilde av sønnen din. Han var jo nydelig. Tenker nok han likte den gaven også. ;o)

Mia sa...

Veldig fine kalendere du har laget. Skjønner godt at det er mye arbeid både med dem og med pakkene. Men så moro da. Gratulerer med sønnen din også - slik en blid gutt. Gaven var nok vellykket.

Sol sa...

Takk skal dere ha jenter ;-} I dag skal jeg prøve å få hengt noe på kalenderene. Det var ei lita snuppe i dag tidlig, som lurte på hvem det var som skulle åpne kalender i dag....
Han likte gaven, og måtte ha på seg litt godlukt før han gikk på skolen ;-}Fikk litt nye klær også og var veldig fornøyd.
Han var en utrolig blid baby, og det var sjelden han gråt. Heldigvis har han fortsatt sånn ;-}

Anonym sa...

They are both so very cute!

Sol sa...

Thank you very much Christina ;-}
Welcome to my blog,very nice of you to stop by. Your blog is great!

Nette sa...

Kjempefine julekalenderne du har laget ja! Så koselig at!

Anonym sa...

ton blog est magnifique je le mets dans mes favoris
claire