torsdag, september 14, 2006

Endelig, litt syarbeid - At last,some sewing

Jeg hadde store planer om å sy masse i sommer,og klippet ut en del hjerter etter maler fra Lise Bergene, men......det ble bare sydd noen gardiner til badet og lekestuen....;-}
I vår kjøpte jeg litt sommerfuglstoff og mangefarget sytråd på Dombås da vi var å vei tilbake fra konfirmasjon i Molde,og i dag kom det endelig til nytte!!!! Det var gøy å sette seg ned å sy litt igjen ;-} Jeg ble ikke helt ferdig,men her er i alle fall noen bilder av det veggbildet under arbeid.

I had some BIG plans this summer to do a lot of sewing,and I cut out some hearts from patterns from Lise Bergenes book....but I only managed to make some curtains for my bathroom and the dollhouse... ;-}
This spring I bought some butterfly fabric and some multi colour thread in Dombås when we were on our way back from a confirmation in Molde, and today I made use of it!!! It was great fun to do some sewing again ;-} I didn`t get to finish it, but here are some photos of the process.

Nærbilde av sommerfuglhjertet.

Close-up of the Butterflyheart.

Bildet er quiltet med mangefarget tråd i ujevne ruter.

It`s quilted with an multicolour thread in uneven squares.


10 kommentarer:

JULIEK sa...

Sånt et nydelig stoff. Virkelig varme farger.

Hulda sa...

Det ser ut til å bli veldig fint. Blir artig å se det når du er ferdig. Fine varme jordfarger. :)

Anonym sa...

Å, det tror jeg blir flott! Nydelig sommerfuglstoff. Artig at du viser bilder underveis i prosessen. Jeg liker også å quilte med buede linjer. Gleder meg til å se veggbildet ferdig!

Anonym sa...

Vi kan ikke sitte inne i det fine været vi har hatt i sommer! vi får ta det igjen nå, ser spennende ut, gleder meg til å se resultatet! Ha en fin helg!

Tone sa...

Gleder meg til å se dette ferdig, ser lovende ut! Og nydelig bilde lenger ned... Ønsker deg god helg :-)

Anonym sa...

Det så jo bare helt skjønt ut, må få se hele bildet når det er ferdig, det ser så spennende ut. Ser du quilter på maskin, har aldri prøvd det, bare for hånd. Lurer på om det er vanskelig og om du har et slags mønster du tegner på og syr etter.

Line sa...

Det der kommer til å bli kjempe fint!! Ha en fin helg helg :o)

Anonym sa...

Dette ser ut til å bli veldig fint! Nydelige høstfarger..Tror jeg har litt for "enkel" symaskin til sånne prosjekter...

Sigruns German Garden sa...

You are an artist, Sol!

Sigrun

Sol sa...

Igjen, tusen takk for at dere tar dere tid til å se innom. Jeg har fått sydd litt i dag også,og det nærmer seg det ferdige resultatet etter hvert...;-}
Kreoline;Jeg er ikke så dreven i å quilte på maskinen,men dette er enkelt. Jeg syr i buede linjer og har ikke en spesiell mal. Resultatet blir bra synes jeg,og litt artigere enn bare rette linjer. Men jeg skulle ha lært meg å quilte litt mer avansert...
Huset i hagen;Det går jo an å prøve seg,det er jo ikke sikkert at maskinen din er for gammel til det. Min maskin begynner å bli noen år etterhvert den også....
Sigrun;Thank you....,and you are an artist with flowers!!!