lørdag, september 09, 2006

Nært innpå naturen - A close look at nature


Skogen er vakker nå når den holder på å skifte farge. Bøy deg ned og se nærmere på planter og bittesmå insekter....Jeg er sikker på at mange av de digitale kamera som dere bruker, har en macrofunksjon. Prøv den i helgen. Man kommer kanskje ikke så nær som dette,men noen kommer så nær som 10 cm, andre så nær som 2-4 cm....Prøv!
GOD HELG DERE!

The woods are beautiful this time of year when most everyting changes colour. take a closer look at plants and small insects....I am sure that many of your digital cameras has a macro function. Try it out this Weekend. You probably won`t come as near as this,but some will get as close as 10 cm,and others as close as 2- 4 cm. Hace a try! I WISH YOU A GREAT WEEKEND!

8 kommentarer:

JULIEK sa...

Nydelig bilde igjen Sol. Ja det er morsomt å prøve. Idag har jeg vært skikkelig sint på mitt kamera, det funke kun når det selv vil, mange flotte motiv som går tapt pga det. Det blir et canon på meg snart, det gleder jeg meg til : = )

Tone sa...

For noen farger :-)

Anonym sa...

Du tar nydelige bilder! God helg til deg og dine!!

Anonym sa...

Kanskje jeg skal ta den utfordringen i morgen å bruke makro funksjonen på kameraet mitt. Dine bilder er ihverfall helt nydelige :) God helg

Hulda sa...

FLott bilde!

Anonym sa...

Ser du liker godt å ta bilder av naturen. Skikkelig bra bilder. Jeg har liksom ikke fantasi til dette, kommer ikke på å ta med kamera ut. Har aldri fotografert noe, eller hatt interesse for det. Men etter at jeg har fått blogg er det blitt skikkelig kjekt, så det går hardt ut over min mann sine kameraer.

Sol sa...

Gos Søndag alle sammen!
Julie;Synd med kameraet ditt. det er skikkelig frustrerende når kameraet ikke virker og en ikke får tatt bilde av det en har lyst til. Jeg har begynt å se motiver over alt,og har lyst til å rope STOPP! STOPP! mange ganger når vi er ute og kjører....,men det går jo ikke ;-}Skjønner at du gleder deg til nytt Canon.
Leah;Tusen takk.
Virtuella; Hjertelig takk,og fortsatt god helg til deg og dine.Du har utrolig masse fine håndarbeider!
Kristin;Håper du tar utfordringen min...Kommer til å vente spent på resultatet!
Hulda;Tusen takk. har vært innom og sett hos deg,men hadde ikke tid til å kommentere ;-}
Kreoline;Ja jeg har blitt veldig glad i å fotografere.Det er aldri for sent å begynne vet du. Begynte egentlig seint å fotografere jeg...Før så var det mest håndarbeid det gikk i,sying og strikking,men når dataen og kameraet tok over,ble det mindre håndarbeid. Men blir jo inspirert av alt det fine håndarbeidet som er å se på nettet.Fortsett å bruke din manns kamera du!

Bim sa...

Härliga bilder överallt här, suck... Hm, borde kanske göra något åt min avlutade komod... med en tvättservis i rosa och lite vitt, med guldkant... tvättfat, kanna och tvålkopp... står i sovrummet men passar INTE in där, suck... frågan är bara var den ska flytta istället??? Den har snart varit runt hela huset, suck...
Hm, jo... jag HAR makro på min digitala kamera, blää... Har en bild på bloggen där det HAR fungerat bra... en bild med makro+text... det ÄR den enda bild som är ok... använder jag makro normalt så visar den att det kommer att bli skakigt, och den behöver helst stöd, bläää... Nu åker min kamera snart ut, men jag har inte råd med någon ny... så vad göra??? Fortsätta med eländiga bilder, suck... inga av mina bilder blir ok...
Må så gott... värmländska på bloggtur... kramis och önskar dig en trevlig helg... och massor av nya foton att visa fram här...
Sjöbackas blogg