søndag, september 10, 2006

Nytt oppussingsprosjekt klart - Finished redecorating my 2nd project

Det har vært ferdig en stund da,men jeg har ikke hatt tid til å ta bilde før nå. Er ikke helt fornøyd med det første bildet,men det får bare "stå til". Jeg er visst ingen interiørfotograf ;-}
Denne har tilhørt bestemoren min(Besta) i Bremanger. Den var opprinnelig brun med marmorert malt topplate,men for noen år siden var det moderne å lute møbler,og det ble gjort med denne også. Nå har den fått noen strøk med min hvite maling (med en liten touch av rosa i...)

I`ve finished redecorating my second project. I am not good at photographing interior, bare with me... This one I got after my grandmother. It used to be brown. Some years ago we"took off"all the color,and now i painted it white with a little dash of white ;-}

Vaskevannsfatet og muggen har jeg også arvet etter Besta. Det står på en heklet brikke som alltid har ligget på vaskeservanten. Det hører også en liten brikke til som ligger oppå den lille hyllen. Sikkert til å ha såpekoppen på. Pyntehåndkleet som henger bak er også arvegods fra bestemoren min. Til den hører det et vakkert dynetrekk og en liten duk. Det kan jeg prøve å få til å vise senere. Det sydde hun til bryllupet sitt, og det er brodert monogram på. Jeg er utrolig glad for at jeg har fått arve disse fine tingene.

I also inherited these items from my Grandmother. Not sure how to explain everyting in English.....But I am so happy I inherited all these lovely things ;-}


Kan det friste med en liten ansiktsvask med rosevann.......?

Care for a little facial wash.....?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Så kjempeflott det ble. Bildene var fine de. Har en akkurat lik, den er arv etter min bestemor. Kjente meg godt igjen i innlegget ditt, min servant fikk også samme behandling for noen år siden. Men nå er den malt hvit på oversiden og brun under. Den står på et soverom på hytta. Det var så skjønt med håndkleet over og vaskesettet oppå.

Tone sa...

Så nydelige ting du har arvet, og så koselig at du har masse minner knyttet til de. Synes bildene var kjempefine, jeg :-)

Hulda sa...

Det ble virkelig nydelig, du har laget det veldig koselig. :)

Anonym sa...

Så fint, og enda mer spesilet med en historie bak! Kjenner igjen slike ting fra min bestemors hus...

Kathrine sa...

Så utrolig flott det ble!Jeg likte alt!:)

Sigruns German Garden sa...

That looks very good. I have also brown one, and my daughter painted one of it in black! The jug and the water bassin are very nice, I have one in cream and red.

Sigrun

Line sa...

Flotte ting du har arvet! Det er spesielt når du kjenner historien bak det du omgir deg med :)

Anonym sa...

Skikkelig lekkert! :)

Anonym sa...

Så fine ting du har arvet. Når du kjenner historien bak tingene blir de jo som et minne om dem som har hatt dem før. Synes bildene dine er nydelige, jeg.

JULIEK sa...

Nydelig både nattbord og vaskevannsfat. Har et ganske likt nattbord som skal pusses opp nå i høst.

Anonym sa...

Så nydeleg vaskeservanten din vart! Eg har ein nesten identisk som deg (den er framleis brun, med kvitmalt topp), som eg har arva frå mormors barndomsheim. Fantastisk kjekt å ha slike gamle skattar!

Sol sa...

Hmmmm, skjønner at jeg begynner å bli gammel...mente jo at jeg var inne å takket for alle kommentarene under disse bildene,men hvor i all veerden har det blitt av...???. Skulle ikke forundre meg om jeg har skrevet det et helt annet sted....Uansett tusen,tusen takk alle sammen.
Jeg er veldig glad i disse tingene. Og ender en stor takk til bloggere som jeg har blitt inspirert av, til å pusse opp gamle møbler. Det er utrolig moro! Uten dere hadde jeg nok ikke fått gjort det.Godt det finnes inspiratorer der ute!
Sigrun, thank you very,very much. I love these things that I got after my grandmother.