lørdag, april 28, 2007

Våren er her ~ Spring is here

Jeg var supertidlig oppe i dag for å sende datteren avgårde på brytestevne på Lørenskog. Det er første gangen jeg sender henne avgårde aleine på stevne...Vi har ikke tid tilå følge henne denne helgen siden konfirmasjonen nærmer seg med stormskritt, og vi må gjøre en skikkelig ryddejobb både i, og utenfor huset i dag. Jeg hadde med meg kameraet da jeg fulgte henne dit hun skulle treffe de andre, og på veien tilbake fikk jeg tatt noen vårbilder....

Morelltreet i hagen vår står i blomst.Insektene surrer ivrig,
og gjør forhåpentligvis slik at vi får masse moreller til sommeren ;-}
Nede på industriområdet i byen ligger det en fin gammel bygning som nå er kafè, Hydranten.
Utenfor den står en gammel hydrant som er malt blå....., og i en liten sprekk mellom asfalten og murveggen har et bittelite bjørketre sprengt seg veg....Ingen tvil om at det er vår....

Det er krefter i en liten Bjørkespire....

5 kommentarer:

JULIEK sa...

Så koselige vårbilder. Ja tenk at bjørka finner et lite smutthull å vokse på. Naturen er ganske så utrolig til tider. Nydelige sommer bilder du også hadde under. Reiste over valdresfly i sommer og det må være den vakreste fjelleovergangen som finnes. Ble helt overveldet jeg. Nydelig vær var det også. Jeg skulle egentlig ha fotografert masse, men jeg kjørte bilen og hadde med ei venninnne som ikke var like interessert, så det var ikke så lett. Tror jeg må kjøre over alene en gang, eller med mannen, så får han være sjåfør. Ha en fin helg : )

Hulda sa...

Så koselige og fine sommerbilder du viser i innlegget nedenfor. Den gule sykkelen lent mot det hvite stakittgjerdet var virkelig fint. Falt også for de spannene på melkerampen! Det er så utrolig mange fine motiv man kan finne.

Flott var også morelltreet i blomst og den gamle kafeen. Flott med den hydranten også, og det lille bjørketreet. :)

Mia sa...

Herlige vårbilder, Sol! Tenk at morelltreet blomstrer allerede. Kirsebærtrærne våres (av den ville, sure sorten) har store knopper, så snart ser vel vi også blomster. Allt har vokst så utrolig fort og tidlig. men jeg nyter...

Herlige sommerbilder i det forrige innlegget ditt også. Tenk at snart er det sommer igjen, og vi kan ta bilder som vi kan minnes og glede oss over når høsten og vinteren kommer.

Sol sa...

Takke- takke-takk alle sammen ;-}
Julie;Du må bare ta deg en tur til over Valdresflya, det er en overveldende vakker tur!!! En må nesten ha tid til å stoppe å ta litt bilder...og kanskje spise nistepakka si på en rasteplass ;-}
Hulda;Det er så sant..Man kan finne så mange koselige og litt underlige fotomotiv bare man ser seg om ;-}
Mia;Det dufter sååå nydelig av morelltreet. Når jeg står på verandaen min kan jeg strekke ut handa og ta meg moreller om sommeren,...og nå kan jeg stå der og høre insektene summe og nyte den deilige duften...
Har ellers ikke hatt så mye tid til å slappe av i helgen....
Men jeg gleder meg masse over at det er VÅR!

Anonym sa...

Heisann!
Er innom bloggen din i ny og ne. Synes du tar så mange fine bilder :0) Og nå oppdaget jeg at du er fra en by i Telemark. KJente igjen motivet da jeg selv har tatt bilde av samme motiv en gang jeg studerte der.