onsdag, april 18, 2007

Vugge og vognteppe~ Cradle and Baby blanket

Nei, det er ikke noe smått i vente her ;-} Men jeg hadde lyst til å vise dere vognteppet, og dyne og putetrekket som jeg sydde da datteren ble født. Jeg sydde det vel før hun ble født faktisk,siden jeg visste at det skulle komme ei jente.... Jeg sydde forresten mange vogntepper,så vi hadde litt å velge i...
Vuggen ble kjøpt da sønnen skulle bli født. Den er laget av en kar fra Nordnorge og vi er skikkelig glad i den.Den har stått til pynt i stua etter at ungene vokste fra den. Nå som vi skal ha konfirmasjon i stua, må dne nok vike plassen,derfor ville jeg vise det fram før jeg tok den vekk.Den heklede borden øverst er gammel, og har kommet til heder og verdighet igjen. De fire heklede firkantene var det en kjempesnill kollega i en barnehage jeg jobbet i, som lagde til meg.
No, I`m not expecting a baby,but I wanted to show you what I made for my daughter when she was born. The crdale was bought when I was expecting my son, and we really love this cradle. It`s placed in the living room. We`re going to move it now that we are going to have my son`s confirmation in our livingroom ;-}

3 kommentarer:

Kreoline sa...

Så søtt og skjønt, godt å ta vare på slike ting, kanskje våre barnebarn kan bruke det en gang. Takk Sol for skjønne ord til meg i dag, det er vel det som gjør at jeg fortsatt holder på. Som du sier, alle skjønne medbloggere, en føler liksom at en blir kjent på en måte etter en stund. Jeg har tenkt og tenkt, og tanken ble nok den at savnet ville bli stort etter en stund, får ta noe nå og noe da. Har vært mye syk og sykemeldt siste måneder, nå har jeg gått i jobb vel 2 mndr, og begynner å kjenne meg sliten igjen. Får bare se frem til sommer og ferie. Nok syting for i dag. En stor bloggklem fra meg.

Sol sa...

Jeg vet hvordan du har det Kreoline....jeg har jo nettopp vært der selv....Har begynt i full jobb igjen,mend et er slitsomt når en har vært syk så lenge...Det er jo ikke syting da,og dessuten er det godt å få det ut av og til.Jg tror det er mange som har det likedan,men som jeg sa i kommentaren min til deg,så ser vi bare en liten flik av andres verden.Noen ganger er det godt å bare kunne glemme det som er vondt og vanskelig,mens andre ganger er det godt å få dele. Det er i alle fall viktig å si til seg selv,at det er en selv som må styre bloggingen.Det er ikke lenge til sommeren nå,jeg synes tida går så fort.Mulig det er fordi jeg har det travelt med konfirmasjonen og ser at jeg ikke riktig henger med på alt jeg skulle ha gjort ;-}
Men nå sitter jeg her og taster mens lille Mio leker ved siden av meg, sånt må en bare glede seg over....Bloggeklem,en stor en..

Barbara sa...

These quilts are so beautiful.