onsdag, august 02, 2006

Tussi

Katten vår Tussi har tydeligvis savnet oss når vi var på ferie.....Hun er ikke et skritt borte fra meg når jeg beveger meg rundt i huset,og er jeg ikke i samme rom som henne,mjauer hun sårt og vil ha kontakt....Akkurat nå ligger hun på et teppe ved siden av stolen min og koser seg. Katter er ganske egenrådige,men tydeligvis ganske avhengig av å ha menneskene sine rundt seg likevel.....
Til jul i fjor fikk jeg en bok av en svensk kompis av meg.Den heter "Djurens sjätte sinne",og er,som det står utenpå boken,"En samling berättelser om våra selkapsdjur og deras fascinerande instinkter". Den inneholder mange rørende historier og er fint illustrert. Jeg vet ikke om den finnes på Norsk også men her er i alle fall en link til en svensk side der boken kan kjøpes.
Our cat Tussi has missed us when we have been away on the West coast of Norway on vacation. She won`t leave me out of sight at all....When I`m not in the room, I can here her call for me ;-} She doesn`t want to be alone. Right now she` s laying beside me on a blanket.

6 kommentarer:

Hulda sa...

Jeg har sett ei lignende bok på norsk, men ikke akkurat den samme. Men, den inneholdt også dyrefortellinger. Klart katten var glad da dere var hjemme igjen, den er jo ordentlig søt også. :)

JULIEK sa...

Ja katter og dyr er jo bare helt spesielle. De har jo innebygde innstinkter som vi kan bli overrasket over iblant. Mine katter blir også så gode når man kommer hjem, godt å kjenne at man er litt savnet da : )

Anonym sa...

Katter er noen herlige dyr, det er absolutt min favoritt. Kan godt tenke meg den ble glad når du kom hjem, de savner oss selv om de ikke viser det så veldig godt. Vår katt ble 16 år, den døde i vår, og vi savner den veldig. Nydelig kake du har bakt, smaker sikkert like godt.

Anonym sa...

skjønn, vi likter jo det også, at de savner oss...? MYE selskap i dyr!

Sol sa...

Ja det er helt klart at dr har helt spesielle egenskaper. Det er herlig at dyra savner oss og blir glade for å se oss når vi har vært borte fra dem. Fint å bli møtt i døren av en kjælen katt eller en glad hund!

Og dere.....kaka smakte kjempegodt ;-} Og det varmer jo en ikke-fullt-så-flink kakebakers hjerte....

Sigruns German Garden sa...

I understand your cat, my cats are allways missing me, when I'm out to work or on holidays.
Sigrun