onsdag, februar 07, 2007

Jeg har sydd litt igjen - I`ve done some sewing

Da moren min skulle komme hjem igjen fra sykehus før helgen,sydde jeg en liten vårlig brikke til henne som hun kunne ha på kjøkkenbordet sitt.Jeg ble så fornøyd med den, og hadde stoff igjen,så jeg sydde en litt større en til meg selv. Brikken som moren min fikk,ser dere på det nederste bildet. Begge er sydd sammen av firkanter,men de er quiltet litt forskjellig. den nederste er quiltet i kvadrater,mens den jeg sydde til meg selv er quiltet med ujevne skrålinjer.

Som vanlig kan katten skimtes i bakgrunnen .....;-}




Min mors blågrønne gamle mugge passet perfekt på den lille brikken med en vakker bukett Tulipaner i. Jeg skal vise dere et bilde av muggen senere.

I`ve done some sewing again. I made a small tablerunner for my mother when she got home from hospital last week.I liked it so much, that I had to make one for myself as well. That one is a little bigger. It looks good on the table together with a lovely boquet of Tulips.As always when I am taking photos indoor,my cat wants to be in the picture. You can see her sitting in the window ;-}



16 kommentarer:

Anonym sa...

Utrolig skjønn brikke, og flotte bilder;) En fryd for øyet, alt sammen...

Anonym sa...

Jøss, den brikken var søt. Grattis med gullet til datteren !! Ja,hvem er ikke stolt da ?

Anonym sa...

Har kosa meg å "bladd" i bloggen din, utrolig flotte bilder og ting du lager!!

Anna sa...

Vad duktig du är som syr så där fint! :-) Själv vågar jag knappt titta på min symaskin innan nåt går fel. Nålen går av, tråden tar slut... Allt tjorvar! Nä, inte min grej. Men din! Kram!

Anonym sa...

Fine farger og mønster, du er kreativ :)

Timotei sa...

Så fine brikker i nydelige vårlige stoffer! Det er gøy å prøve seg frem med forskjellige quiltesømmer. jeg pleier oogså ofte å quilte med buede sømmer.

Sarah sa...

Nogen gange tager dine billeder helt pusten fra mig. Det "vinterlys"billede er bare helt utroligt smukt. (sådan ser der ikke ud i Danmark)

Brikken er også fin.

Deb sa...

Beautiful fabrics in your table runner!

Anonym sa...

Kjempe flott, vårlige og fine farger...(er det noe som heter vårlige..tror ikke det, men skitt au...)

Kjempe fine brikker var det nå uansett!! =0)

Gita sa...

Det är verkligen en söt duk som du sytt, med vackra och friska färger.

Ginny Gibson sa...

Hi, thank you for visiting me on my blog and your kind words.

I have just looked through your pictures and they are stunning! I love the pink and blue flowers and see you love taking pictures of ice ... so do I.

It's great to find so many like minded people on the blog.

best wishes Ginny

Hulda sa...

Så flotte brikker du har sydd, nydelige vårlige farger i dem.

Likte også veldig godt blomsten og krukken du kjøpte i hlega. Nydelige ting. Den hvite prinsessekrona var også søt. :) har sånne i rødt, til jul.

Mia sa...

Kjempefine brikker du har sydd, Sol. Det tyder på at du fått overskudd igjen etter noen slitsomme måneder, eller... Og selv om du har begynt å jobbe igjen så har du lyst til å sy også. Så bra. Nydelige bilder. Elsker også perleblomster, kjøpte meg en "bukett" på mandag, jeg også, men buketten har ikke åpnet seg enda.

Ingrid sa...

Søte brikker du har laget!

Anonym sa...

For en skjønn brikke, skikkelig sommerlige farver og blomster, passet bra til å muntre opp og tenke på sommeren.

Anonym sa...

Å, så nydelig brikke!
Wt håp om vår. :-)