onsdag, februar 21, 2007

~ Stitchery ~

En liten tur innom hobbybutikken,.....og vips,jeg kommer ut igjen med et Tilda sticheri, pensler,broderigarn og colouring set til stitcheriet...Absolutt ikke planlagt. Noen som kjenner seg igjen...????
Jeg har aldri sydd noe sånt før,men det skal bli gøy å prøve. Jeg kunne sikkert ha fått tegnet opp et mønster selv,men første gang er det godt at det er påtegnet. Kan ta i mot råd om hvordan dere overfører mønstre til stoff...?

I went to the local "hobby shop",...and a few minutes later I came out again with a stitchery, couloring set, Mouline yarn and a pencil set so that I can add colour to the stitchery...I absolutely didn`t plan to buy something like that....but it can be fun to try to do a stitchery.Never tried it before...

11 kommentarer:

Mia sa...

Oi, så aktiv du har vært i det siste. Nydelige bilder fra kjøkkenet ditt (de blåhvite tallerkene er så vakre i den fine hyllen) med de herligste ting du har sydd! Posene og hjertet var SÅ nydelige. Og så er du igang med oppussing av stuen. Og ikke nok med det, så har du Tilda-prosjekt på gang også. Men hva er stitcheri (er litt uvitende her...)? Hva skal du lage? Kos deg med prosjektene dine unsett, Sol.

Ingrid sa...

Lykke til med både oppussing og stitcheri! Det blir spennende å se resultatene av begge deler. Ha en fin ferie! :)

Anonym sa...

Lucky girl ! this stitchery materiel looks lovely and inspiring ! I am sure you are going to enjoy it !

Ellie sa...

Så spennende prosjekter du har på gang, med både oppussing og stitchery. Håper du viser bilder av det ferdige resultatet! Ha en fin torsdag :-)

JULIEK sa...

Så utrolig nydelig de blåhvite kjøkken sakene dine var lengre nede. Du er virkelig flink altså. Imponerer på så mange vis, både som fotograf og i håndarbeide : )

Anonym sa...

Masse fint her:-) når det gjelder overføring av møster av stitchery så får du kjøpt en penn med supertynn spiss på. Veldig greit å tegne over med. Gleder meg til å se når du er ferdig med Tilda motivet, hun har så mye fint.

Gita sa...

Jag kan tipsa om att använda en tunn vadd på baksidan när du broderar. Vadden gör att stygnen inte lyser igenom och du behöver inte vara så noga med att dra trådar på baksidan. Tips att överföra mönster är att tejpa upp mönster och tyg i ett fönster och rita med blyertspenna. Jag har gjort så många gånger och det funkar bra. Lycka till!

Anonym sa...

Nææi... handler bare det jeg må/skal jeg... ups nesen vokste den...
Å, nei - jeg kommer stadig ut fra butikker med ting som jeg bare måtte ha...

Ha en fin kveld (oppussing?)

Anonym sa...

Hehehe, ja jeg kjenner meg veeeeldig igjen! Har kjøpt mange hobbyer oppigjennom jeg- ikke alle har vært like vellykket - !
Men er sikker på at du kommer til å lage noe flott ut av dette.

Ønkser deg en herlig helg!
A

Anonym sa...

Nei, man går aldri tomhendt ut av en hobbybutikk, kjenner meg godt igjen. Fine ting du har kjøpt, nå kan du kose deg når du er ferdig med oppussingen, eller innimellom. Ha en fin helg.

Nette sa...

Ja, kjenner meg så altfor godt igjen! Husk at dette er flotte ting du garantert får god bruk for og at du nok ville ha angret fælt dersom du hadde latt det være!