tirsdag, juli 03, 2007

Markjordbær og Nyperoser ~ Wild Strawberries and Rosa Rugosa


Markjordbær og Nyperoser er noe av det fineste og beste jeg vet......


Jordbærene smaker sommer.........,...........og Nyperoser dufter sommer...;-}



Litt tidligere i uken,mens datteren enda var i England, var jeg ute og gikk en tur for å finne markjordbær. For meg er det ikke sommer uten smaken av markjordbær. Jeg fant masse, tredde dem på strå og tok dem med hjem. Mmmmmm, det smaker herlig med brødskive med markjordbær på ;-} Jeg fant også en vakker busk med Nyperoser.De er så vakre og dufter utrolig godt!
Datteren er vel hjemme igjen fra England. Hun har hatt det kjempeflott,men jeg tror nok at hun følte at hun var veeeldig langt vekke fra mamma`n sin.Jeg sendte med henne et digitalkamera, og hun har tatt en del bilder.Jeg tenkte jeg skulle dele noen av dem med dere i et innlegg litt senere.... Da hun kom hjem hadde hun ikke tid til å være hjemme lenge,men reiste for å besøke noen i familien min som pelier å ligge i campingvogn på en flott campingplass ikke så alt for lengt vekke fra her vi bor. Moro å ligge i campingvogn, særlig når de har en datter som er på hennes alder. De har stått på vannski og koset seg masse.
Her hos oss regner det i bøtter og spann.Det vil visst ingen ende ta......Vannstanden i elver og innsjøer er faretruende høy. Jeg lovte å vise bilder av de nye rosene mine,men de drukner jo nesten i vann, og ikke er det godt å få tatt bilder av dem heller. I dag har jeg sydd litt, ny pute og et par små hjerter. Det er i alle fall en fordel med dårlig vær,man får gjort lit syarbeid.....og jeg prøver å få rydde litt.(men det er jo super kjedelig....) Det er for mørkt til å ta bilde av puta nå i kveld,men jeg skal prøve å få gjrt det i morgen.
Jeg har fått spørsmål om hvilket fotoredigeringsprogram jeg bruker, og det er Photoshop. Før brukte jeg Paint shop også,men etter at jeg gikk over til Photoshop,har jeg visst glemt alle triksene jeg kunne i Paint Shop ;-}

To of the "things" I love most in summer is Wild Strawberries and Rosa Rugosa. It is`t quite summer without eating wild Strawberries. I love the smell of Rosa Rugosa, it`s fantastic,and the flower is so beautiful. My daughter is back from her trip to England wit her marching band. She had a great time, but she missed her mother very much. I guess she felt that she was very far away from home.....She brought a digital camera with her,and she took some photos.I will share some of them with you later.

It`s raining cats and dogs here.....I know I promised to show you photos of my new roses,but cause of the rain I can`t take any photos.Will have to get back to that later ;-}

Some of you has asked me what kind of program I use for editing my photos. I use Photoshop. Earlier I used Paint Shop, but after I starte with PS,I seem to have forgot how to use Paint Shop ;-}

1 kommentar:

organic-lizzi sa...

Forfriskende å se bilder fra en tid da plantene hadde det bedre enn nå.. Sitter og ser ut hvor alt ligger langs bakken. Det å ha fine bilder som du har handler om så mye mere enn hvilket kamera og redigeringsprogram(selv om det er supre hjelpemidler)... En nytelse å se bildene dine. Deilig uke til deg..klem