torsdag, juli 12, 2007

Tid for sylting....~Time for making jam

I dag har jeg laget syltetøy. Rørte jordbær, noe av det beste jeg vet ;-}


Det er ikke bare Petter Smart som har en "Lille hjelper", det har visst jeg også. Mio var utrolig nysgjerrig på hva matmor holdt på med på kjøkkenbenken. Han viste ikke mye forståelse for at jeg fortalte han at små pusekatter ikke har lov til å oppholde seg på kjøkkenbenker.......,og hvis matilsynet kom, måtte de stenge kjøkkenet vårt med en gang.....Men etter hvert fant han på noe bedre å gjøre enn å snike seg opp på kjøkkenbenken, slik at jeg fikk lage syltetøy i fred.

I denne krukken er det ferdige resultatet...friskt og nyrørt jordbærsyltetøy.

I made strawberry jam today, and Mio, my little helper was very curios and wanted to help me....He didn`t quite understand why he wasn`t allowed.......;-} My new fresh jam has a lovely taste, and a smell of summer.....

Jeg ser at jeg har rundet de 30 000 nå,men det er sadig anledning til å skrive en liten hilsen i innlegget under, og være med på trekningen om en liten overraskelse ;-}

I have rounded the 30 000 visitors now,and there`s still time to write a little greeting in the last post and be in the drawing,and maybe get a surprise gift ;-}

8 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Helledussen, men han er nå søt:o)
Sikkert like søt som jordbærsyltetøyet.

Stina sa...

Nämen så söt. Vilken fin burk också. Kram

Mia sa...

Lille Mio var jo en bedårende liten hjelper da... Og sååå deilig med jordbærsyltetøy. Jeg har ikke fått laget noe iår (har mye av denslags i fryseren enda fra ifjor...) Og grattis med 30 000 besøkende, fantastisk!

Anonym sa...

Så flott jordbærboks du har - den var bare så nydelig, pusen også...
Og grattis med 30 000 besøkende...

Masse flott du har sydd også...

Kom hjem fra ferien i dag vi, fikk beskjed om å ta med litt regn oppover - for det har visnok vært varmt og godt her...

Ha en flott kveld...

organic-lizzi sa...

Herlig katt som vil være med:-)
Jordbærsyltetøy er både godt og vakkert og blir ikke akkurat værre av å bli puttet i den fine krukken..
Supergrattis med 30.000.. Det er vel fortjent så fin bloggen din er. I morgen blir det kanskje litt sol..jippi..

Anonym sa...

Strawberry jam that is homemade sounds sooo good! Do you have a good recipe that always makes good result?
yummm...can i try?!

Anonym sa...

Nydeleg blogg du har!Dei hjertene dine var kjempesøte!
Har lagt deg inn på blogglista mi. Håper det er i orden?
God sommar:0)

Rex sa...

I Sverige heter "Petter Smart" "Uppfinnarjocke"
;-)
Frågan är vad som låter mest morsomt?