mandag, desember 18, 2006

Litt julepynting

I dag har jeg puslet litt med juleblomstene mine. I kjellerboden fant jeg litt mose(eller kanskje er det lav...) som datteren hentet i skogen i fjor. Den var like fin,og gjør seg godt i juledekorasjoner...jeg skal finne frem litt mere pynt til pottene,men enn så lenge ligger julepynten også godt bevart i kjellerboden ;-}
De heklede hjertene med lilla kant har jeg fått av tanta mi som er kjempeflink til å hekle.
jeg har flere slike hjerter som det med annen farge rundt kanten og de bruker vi å pynte juletreet med,eller henge i vinduet.
Today I have decorated some of my flowers with moss that my daughter found in the woods last year. It was as good as new,and great for decorating....
The lilac hearts my Aunt made for me many years ago. I have some more of them in different colours,and I use them for decorating the Christmas tree,or hanging in the window.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Beautiful as always.
Bravo !!

Sarah sa...

Hej
Så har jeg været forbi posthuset... (den kom allerede fredag men jeg har været væk i weekenden)
TUSIND TAK for pakken. Jeg har ventet spændt på denne pakke (jeg synes det er gået ganske hurtigt). Jeg er rigtig rigtig glad for billederne de er bare så flotte. Og så hele 3. Har allerede fundet rammer til de 2 sidste billder. Nu skal jeg bare et godt sted de skal op og hænge.
Du skal også have tak for hjertet, blonden og det fine kort.
Jeg lægger billeder ind i aften.
Endnu en gang tak og hav en god dag.
Sarah

JULIEK sa...

Så koselige bilder sol : )

Timotei sa...

Fine bilder som alltid hos deg, Sol. Så koselig med de hekla hjertene du har fått fra din tante.

Ellie sa...

Kjempefine bilder, som vanlig! Koselige hjerter tanta di har hekla.

Anonym sa...

Nydelige bilder Sol, jeg må beundre dem like mye hver gang. De er så forseggjort og nydelige, virkelig behagelige å se på. Mye fint du har lagt inn siden sist. Stakkart Tussi, godt dere fikk ut tråden. Det er jo bare så kos og kjekt med katter, har alltid hatt det. Håper du føler deg bedre, og at hosten har gått over. Kos deg i disse siste dagene før jul, klem fra meg.

Sol sa...

Takker sååå veldig masse for kommentarer.
Violette;Thank you very much!
Sarah;Så glad for å vite at pakken har kommet fram,og aller mest glad for at du likte innholdet.Man er jo alltid spent på det ;-}Ville så gjerne gi deg noe fint,for du er så flink til å sy,og du er slik ei koselig jente som fortjener det beste!Klem fra meg.
Tusen takk Juliemor!
Timotei;Takker så mye. jeg er glad i slike heklede ting,for helke det er noe jeg ikke er en mester på selv...Har noen gamle helkede juletrepynt som farmoren min har laget,de er jeg ekstra glad i,og de henges på treet med stor forsiktighet vært år.De er så skjøre og tynne...
Ellie;Hjertelig takk
Kreoline;Hyggelig å se at du er tilbake fra ferien din i vest. Vestlandet er mektig på denne tiden av året...mye vær....
Tussi hun har det heldigvis bra nå,men det kunne jo ha gått ganske galt om jeg ikke hadde vært hjemme...Hosten holder seg,men jeg er i alle fall litt bedre.Kikhoste drar seg gjerne over åtte uker...det e rjo en grunn til at man i sin tid valgte å begynne å vaksinere folk for denne sykdommenOg det er jo ikke bra om spedbarn får den.men nå viser det seg at det er flere og flere mennesker som får denne sykdommen selv om de er vaksinerte....
Klem.