mandag, desember 11, 2006

Tid for sølvpuss....?- Time for a silverpolish.....?

I dag sjekket jeg om sølvbestikket mitt trengte en puss til jul.....Heldigvis så var de like blanke og fine. Datteren og farfar pusset sølv til den store gullmedalje sist jul,og de har holdt seg like fint siden da. Jeg har spart på sølvbestikk i det vakre mønsteret Opphøyet Rose,og har fått det i jule og bursdagsgaver av moren og faren min. Setter veldig stor pris på det! Det er fint å dekke bord med vakkert sølvtøy til jul og nyttår.
Today I checked my silverware,wether it needed polish or not...Fortunately it was as nice and shiny as last Christmas when my daughter and her grandfather polished it ;-}
My mother and father gave me these for Birthday and Christmas presents for many years. I love the pattern "Opphøyet Rose" very much. They look great at the table for Christmas and New Year dinner.

8 kommentarer:

Sarah sa...

Ja bestikket er utroligt smukt. Så dejligt det må være at have sådan noget at dække bord med til festlige lejligheder.

Jeg sender pakken til dig i dag.

Hav en rigtig dejlig dag.

Sol sa...

Ja det er koselig å kunne dekke bord med så fint bestikk!
Så flott Sara,jeg ser fram til å få pakken fra deg. Jeg skal sende pakken til deg i morgen ;-}Håper at du kommer til å bli fornøyd.
Klem fra meg.

Kim Carney sa...

I love your countdown to Christmas photos ;) very nice!

Ellie sa...

Opphøyet Rose er et nydelig mønster, synes jeg. Har selv noen skjeer i det mønsteret. Ønsker deg en koselig kveld!

elin1976 sa...

Hei på deg. Jeg har og pussa idag og mitt var nok ikke så fint og blankt som ditt. Men jeg liker å pusse sølv. Da lar jeg tankene fly og vips så er det så blankt så. Jeg samler på Nina. Ha en fin mandagskveld:o)

Anonym sa...

Hei på deg !! Endelig kom jeg gjennom,har prøvd flere ganger i det siste,men det funker ikke. Men her var masse fine innlegg,koselige Norgesglass med brente mandeler ,fine lys osv.

Anonym sa...

Jeg har litt av den serien jeg også, men har også litt i en annen serie, og har ikke hjerte til å bygge....

Opphøyet rose er et nydelig mønster!

Det gjelder å pakke sølvtøyet inn i plast, da holder det seg mye finere har jeg funnet ut...

Sigruns German Garden sa...

Hi Sol, your Silver is very nice. My grandfather was a silversmith, but I have not much, the most is at my father.

Sigrun