mandag, mai 28, 2007

På en regnfull Søndag kveld ~On a rainy Sunday evening

Søndagen har vært ekstremt regnfull her hvor jeg bor.....,så det har ikke vært mye uteliv i dag. Jeg har tilbragt noen timer ved symaskina og sydd ei veske til datteren. Vi kjøpte stoff da vi var på Åhlens i går. Jeg har aldri sydd vesker før, men måtte bare prøve meg, og resultatet ble ikke så verst. Har dessverre ikke noe bilde å vise i kveld,men vi får se hva jeg kan få gjort i morgen. Derimot viser jeg noen bilder fra den nyoppussede stuen vår. Jeg har flyttet konsollbordet til en annen vegg, hengt opp et par av bildene mine, og en speillysestake fra IKEA.




Forrige helg kjøpte jeg noen vakre Peoner. De har jeg satt i den fine karaffelen som faren min fikk for mange år siden. Jeg gleder meg til Peonene springer ut i mitt eget bed også.

Den gamle stolen har fått plass i hjørnet ved siden av karnappvinduet.


Den fine glasskrukken og glassklokken fant jeg i blomsterbutikken der jeg fikk laget blomsteroppsatsene til sønnens konfirmasjonen.


Some photos from my livingroom after the redecorating....The old chair is placed by the window,and I hung two of my own photos on the wall. I bought a boquet of lovely Peons last lassjarSaturday,and I must say that I`m looking forward to see my own Peons bloom....

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott krok du har, stolen var kjempefin...
Her har vi hatt et utrolig flott vær i pinsa, men det var vel forde jeg hadde arbeidshelg det da... men har da vært ute masse for det...
Gleder meg til å se bilde av veska...

Ha en flott dag...

Anonym sa...

Hei min hemmelige venn. I dag har jeg sendt pakke til deg. Det har vært kos å lese bloggen din.

Sol sa...

Hei hei dere ;-} Så moro da,min hemmelige venn. Nå blir jeg gående her og vente spent.......Veldig koselig at du har sett innom meg.Jeg har også sendt min hemmelige venn gave, og håper at den er på vei til bestemmelsesstedet nå;-}God klem til deg.
Mita;Jammen er det forskjeller når det gjelder vær i dette landet vi bor i..., og det er vel ganske typisk at det er flott vær når man skal jbbe, og dårlig vær når man har fri...Har fått gjort den siste finishen på veska i ettermiddag,men nå tror jeg det er for grått og mørkt her til å ta noe skikkelig bilde ;-{

Eva Agnes sa...

Funa saker du har lagt ut på bilderna. Pioner är bara det vackraste blommor som finns. Och doftar gör de också.
Plockade faktsikt in några från min trädgård i dag. Men det är knoppar och jag vet inte om de slår ut.
Det var roligt att jag hittade din blogg. Återkommer gärna hit.
Kramar Eva Agnes

Hulda sa...

Så flott det bordet ditt er, virkelig fint! Skjønn, gammel stol også, lekre puter du har sydd. Tusen takk for gaven du sendte, jeg regna ut at det måtte være fra deg. :) Alt var nydelig! Skal få lagt ut bilder en av de nærmeste dagene.

Mia sa...

Så utrolig vakkert, lyst og delikat det har blitt hos deg, Sol, etter oppussingen da. Nydelige bilder... Og så er det bare herlig med peoner. Jeg gleder meg også til blomstringen, har mange knopper nå. Håper bare vi slipper mer regn... Igår (mandag) var deg enorme mengder som kom, og så skal det vel komme en del imorgen også...? Huhh...

FO - 2 sa...

Vakkert i stuen din! (:
Nydelige kombinasjoner og lekre farger. (:

Barbara sa...

These are all so pretty and light.

Solstad sa...

Så deilige farger du har valgt i stua......flotte peoner og glassting! Du får det så fint til! Gleder meg til å se vesken :)
Klem.

Sol sa...

Tusen hjertelige takk for nye kommentarer ;-}
eva agnes; Så fint au fant fram til bloggen min. Jeg holder meg deg i at Peoner er noen av de vakreste blomstene. I mine blomsterbed er det litt "stand by" for tiden,siden været ikke har vært det beste,men når solen kommer igjen så tenker jeg at det ikke er lenge før det blomstrer.
Hulda; hmmmmmm, jeg må vel bare bryte sammen og tilstå at deu har gjettet riktig ;-} Regnet med at det ikke var så vanskelig da du fikk se bildet.....Men jeg er i alle fall utrolig glad for at du likte gaven. den lille rosesaken, kan du også sette et lite kubbelys i, det så jeg i butikken jeg kjøpte den i....Klem.
Mia;Ja, det har blitt fint og lyst hos meg nå,har enda ikke fått plassert og fått ting slik jeg vil ha det,men det ordner seg vel.Jeg skulle så gjerne fått meg en ny sofagruppe,den vi har nå er slitt og fl.Men det tar tid å finne en sofa man er fornøyd md og som ikke koster skjorta.....;-}
Ida;Tusen takk.Jeg er veldig fornøyd med stua mi nå,men det tar tid å få det akkurat slik jeg vil med bilder og hyller på veggene osv...
Barbara;Thank you. I love the light look in my livingroom.It will remind me of summer even during wintertime....
Solstad;Jeg er veldig glad i caffe latte fargen som jeg valgte, kunne ikke ha vært mer fornøyd.