tirsdag, mai 22, 2007

Årets første loppefunn ~ This years first flea-market findings






For et par uker siden var jeg på årets første loppemarked. Som dere ser så fant jeg litt av interesse......
Den hvite kannen på det første bildet er fra Rørstrand, den blå og hvite stripete har et lite skår,men ellers i topp stand. Den lille skålen til å ha teholderen i er ikke et loppefunn,men kjøpt på Åhlens i Sverige. Jeg var glad da jeg fant de rosa tallerknene på neste bilde.Jeg har tre av de dype skålene fra før ;-} Jeg fant tre middagstallerkener,og kan bare håpe på å finne flere på neste loppemarked. De hvite tallerknene gjør seg godt i tallerkenhylla mi.
Så fant jeg en artig liten kopp som det står Tjukken på, den er gammel og velbrukt....,fra Stavanger Flint. Til sist fant jeg denne store blå tekoppen og et par blå asjetter som jeg kan ha lys på ;-}
Datteren fant seg en "nygammel" sparkesykkel og var lykkelig og fornøyd.......
I have been to this years first flea-market and these are my findings......An old teapot and a mug. I found some pink plates that I already have four of,so I am very happy that I found them ;-}
A very old blue teacup,and some plates that I can put candles on. An last but least an old whvite cup.

4 kommentarer:

JULIEK sa...

Oj her var det mye fint altså. Vi i katteforeningen skal ha loppis igjen i helgen. Kanskje finner jeg noe igjen. Kom jo hjem med en kurv stol sist he he : )

Mia sa...

Har du virkelig funnet alt det der (bortsett fra skålen fra Åhlens) på loppemarked, Sol? De rosa tallerkene og den blå koppen med skål var bare sååå nydelige. Synd jeg ikke har noen loppemarked i nærheten...

HildeS/Frøken Fryd sa...

Wow, dei tekannene var flotte, eg likte særleg den stripete. Så kjekt å finne så mange skattar da:)

Hulda sa...

Ei stund siden sist jeg var innom hos deg. Her var det kommet mye fint. Loppefunnene var flotte! Ser i innlegget under at jeg har to dype tallerkener og et tefat i det rosemønsteret på tallerkenen din. Det er så fint.