lørdag, november 22, 2008

Nostalgisk jul

Tema for juleutgaven av Interiør gavealongen er nostalgisk jul......Jeg vet jeg er lovlig seint ute med å skrive om hva som er nostalgisk jul for meg, but here I go...... ;-}


Når jeg tenker på ordene nostalgisk jul, så går nok tankene mine til barndommens julefeiring, julepynt og julemat....Den forventningen,og de følelsene som jeg hadde da har jeg også prøvd å lage for mine barn.
Jeg har forandret smak etter hvert som årene har gått, og i fjor var jeg egentlig ganske lei av en del av julepynten min ( så jeg kjøpte litt nytt).....Det er litt rart, for jeg er fremdeles veldig glad i den julepynten min mor tar fram, og synes jammenimeg at det er bra at hun ikke har blitt lei av julepynten sin,men tar den fram år
etter år til min store glede.
Jeg har hentet fram noen bilder fra i fjor for å krydre det nostalgiske innlegget ;-}
Jeg liker å pynte til jul, men pleier ikke å julepynte før det nærmer seg jul. Jeg pynter til advent med adventslys, hyacinter og amaryllis, tar fram adventsstjerna mi og lysestakene. Jeg synes det er så flott å fylle huset med lys og varme.
Jeg sniker vel inn litt sølvkuler også... ;-} Jeg er glad i fattigmannssølv, det gir et så vakkert skinn.
Jeg er av dem som liker både rødt, sølv og gull, og tar fram min tantes forsegjorte heklebrikker. I fjor sydde jeg meg noen nye juleputer i noen, for meg litt nye julefarger, men som passer perfekt inn i stua mi. Jeg liker det litt romantisk og nostalgisk.
Jeg fikk nydelig julepynt av min hemmelige venn i fjorårets gavealong. Den tok seg vakkert ut sammen med min gamle juletrepynt.....


Vakkert ikke sant...?
Juletreet blir pyntet seint på lille julaften. Det har vært en tradisjon helt siden jeg ble født. Jeg er samboer med en vestlending og har en mor som kommer fra vestlandet,så vi spiser pinnekjøtt til julemiddag......mmmm herlig. Gleder meg til det!

Svibler, eller Hyacinter må jeg ha, de dufter så herlig, og glad som jeg er i å fotografere, får jeg noen flotte fotoobjekt ;-}
Jeg vet ikke om dette har vært noen hjelp for min hemmelige venn, men du skal vite at jeg er ganske altetende. Bare det å få gave fra noen jeg ikke kjenner er helt toppers ;-}

1 kommentar:

Norwegian wood sa...

Tusen takk for at du mater oss sultne estetikere i en travel hverdag. Gleder meg hver uke til å ta imot og nyte di vakre arbeidene dine! Er det noen måte å komme i kontakt med deg på? Har et par spørsmål om teknikker. Er helt ny blogger...