mandag, desember 10, 2007

10. Desember


Det er vel ikke til å komme forbi at advent dreier seg mye om lys og varme. I denne mørke tiden trenger vi litt ekstra lys, og jammen trenger vi mye ekstra varme også ;-} Jeg fant fram de røde lysene jeg kjøpte tidligere i vinter og plasserte dem på et lite sølvfat sammen med et par hjerter...En enkel og fin dekorasjon. Mariskåler fra Ittala er en av mine store favoritter....Og inntil en litt uhelig dag i høst, hadde jeg 6 stykker i ulike farger....,men nå har jeg bre tre igjen. Hylla de sto på datt ned med et brak, så tre av dem ble nesten pulverisert, sammen med noen andre ting jeg var glad i *sukk*. Men denne grønne skåla med hjerter som jeg sydde i fjor, og en liten søt pose får være en del av julepynten på kjøkkenet i år ;-}

Advent is much about candles and warmth. This time of year when the afternoon and evenings are pretty dark, we need some extra lighting and some extra warmth s well ;-} I found the red candles that I bought earlier this winter and placed them on a silverplatter together with some silver hearts. A simple and nice decoration. I love the Mari bowles from Ittala. And until just recently I had six of them, but now there`s only three left. The shelf that they werestanding on suddenly fell of the wall,and everything was broken....Sad, because I as very fond of them. This green on will be a part of my kitchen decoratiing this year, with the hearts and the tiny little bag that I made last year ;-}

3 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Skalene fra Ittala er så flotte, og så trist at fleire gjekk i tusen knas. Typisk at det er noko ein er litt redd for, som knuses.
Viss du sende meg adressa di på mail til meg, så skal eg sende Green Gate kruset til deg ein av dagane:o)

Mita`s hjørne sa...

Huff da, utrolig trist at de andre skålene har gått istykker...
Nydelig pynt hos deg...

Ha en koselig kveld...

Handplockat sa...

ååh vilken underbar blogg och vilka ljuvliga bilder

glad att jag hittade hit

ha en go Tisdag

tjingeling