torsdag, desember 13, 2007

13. Desember - Luciadagen

Det har vært utrolig kaldt og utrolig vakkert vær i dag. Jeg var nede ved vannet og tok noen bilder,men det var så kaldt at jeg holdt å å fryse fingrene av meg,så det ble bare noen få bilder...Frostrøyken sto inn mot land og det kom et kaldt gufs fra vannet,selv om sola prøvde å gjøre sitt beste for å varme meg.
Det er jo Luciadagen i dag, og jeg har faktisk sett et lite Luciatog, selv om jeg ikke har barn i barnehagen lenger ;-} Jeg fulgte moren min til sykehuset i dag, og det synet som møtte oss der , var leger og sykepleiere i hvite frakker med lys i hendene og glitter på hodet,mens de delte ut Lussekatter...... ;-} Artig. Kan tenke meg at de vakte glede og latter hos de syke..., og er det noe de trenger,så er det det!
jeg føler meg som en drosjesjåfør akkurat nå, her jeg går(kjører) i skytteltrafikk fra det ene til det andre som ungene skal være med på. datteren har to korpsoppdrag i dag, og sønnen skal på juleball, og det starter om et kvarter...så nå må jeg bare gi meg her.....

Bildet under er av en keramikkfigur, engel,som jeg kjøpte da jeg var i Selje i sommer. jeg synes den er så nydelig. Det er Ingun Dahlin som har laget den. Hun lager noen fantastiske keramikkfigurer. Skal finne en link når jeg kommer hjem igjen...,men nå må jeg kjøre......C U!

p.s nå har jeg funnet link til Ingun Dahlins webside,bare klikk på navnet hennes i teksten over.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Nydelig keramikkfigur - virkelig! Helt etter min smak!
Jeg har også sett luciatog i dag - i barnehagen til sønnen. Første gang for oss - og det var jo sjarmerende og rørende! :)

Ellie sa...

Så stilig bilde! Den keramikkfiguren var flott, ja, må ta en titt på nettsiden hennes. Du har så mye fint på bloggen din nå, den puta du har sydd er nydelig!

My little footprints sa...

Hei!
For et flott stemningsfullt bilde du har tatt! Kan neste føle kulda her jeg sitter :) Forstår godt at du holdt på å fryse fingrene av deg ja!

Morsomt det legene gjorde på sykehuset. Jeg er selv sykepleier, så vi gjør mye sånn "rart" for pasientene vi også, alt for å skape god stemning og moro! I fjort tok vi på oss skaut og tok rød lebestift i kinna og hadde det moro med å være gamle nissekoner for de gamle. Det ble mye latter ut av det ja! For både oss og pasientene!

Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid bak eller foran rattet *smiler*

Klem fra Beth

Anonym sa...

Har nettopp sendt gave til deg ;o)
Håper du blir fornøyd! Ha en fortsatt fin fredag og en god helg!