onsdag, desember 12, 2007

Stjerneskinn ~ Starlight

I dag har jeg heldigvis fått gjort litt av hvert. Ryddet litt, kjøpt blomster,pyntet litt....
I ettermiddag kjørte jeg datteren til et spilleoppdrag som de hadde i korpset som hun spiller i. De skulle spille i forbindelse med et hopprenn som ble arrangert her i nærheten. Det var så vinterlig og flott da vi kjørte dit, - 15 grader, snø, og i alle hus lyste det adventsstjerner og adventslys i vinduene. Det var så vakkert. Derfor ble jeg inspirert til å legge ut et bilde av adventsstjerna mi i "kalenderen" min i dag ;-}
I morgen er det allerede Luciadagen, utrolig hvor fort tida går....I morgen er det også en stor dag for 10 klassingene her i byen,for det skal være juleball! Sønnen skal avgårde i konfirmasjonsdressen sin...Jeg skulle gjerne ha vært der og sett alle de flotte ungdommene. Jentene i flotte kjoler(noen har til og med sydd kjolene sine selv) og guttene i konfirmasjonsdressene sine. De skal ha levende musikk, og den musikken står bandet til papsen til sønnen for ;-} Det blir sikkert kjempemoro.

Today I have been able to do som tidying, bought some flowers,and done some decorating.....
This afternoon I drove my daughter to a skijumping hill where she was going to play together with the marching band vefore the skijumping competition started. It was so wintery and beautiful, - 15 C, snow and in every house you could see the advents stars and the adventlights in the windows. It inspired me to show my Advent,or Christmas star in my "calendar" today.
Tomorrow it`s already time for Santa Lucia. I can`t believe how fast time flies. Tomorrow is a big night for the tenth graders in our town. They are going to a school "prom". My on is going to wear his confirmation suit,and I am sure all the other girls and boys are all dressed up...Exciting. They are even going to have live music,and his fathers band are going to play. It will be great fun.

3 kommentarer:

Emmeline sa...

Hei Sol. Jeg er helt overveldet her jeg sitter...har akkurat bladd igjennom adventskalenderen din;) Du har jo laget de lekreste innlegg i hele desember og dette har jeg faktisk ikke fått med meg: det er ganske utrolig syns jeg, og ikke minst med tanke på at du har vært syk også. Jeg likte så godt den juleputen under her....
Jeg har falt helt for denne vakre Tilda kolleksjonen, og både pute fugl og kremmerhus var rett og slett bare helt lekre:)
Jeg kommer tilbake i morgen, her må jeg følge med fra dag til dag. Vakkert bilde i headingen din også, kjempefint. Ha en fin kveld videre, vi blogges:)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Så koseleg det er med juleball for ungdommane. Ho mi skal på juleball i neste veke,og gler seg storleg. Kjolen har hengt klar lenge...
Pakke til deg vert sendt i morgon.
Ha ei fortsatt fin førjulstid.
Godt å høyre at du er påbedringens vei:O)

organic-lizzi sa...

Vakkert stjernebilde..
Aktive unger som følges opp av snill mor:-)Det blir spennende å dra på juleball..
Kos dag til deg..
klem Randi