tirsdag, desember 04, 2007

Julerose ~ Christmas Rose

Dagens bilde ser vel mer ut til å ha noe å gjøre med vår og ikke jul.....,men det er faktisk en julerose (Helleborus). Det er en nydelig blomst, og jeg var så glad da jeg så den i blomsterbutikken! I fjor så jeg slike blomster i bloggen til Liselotte, Slagt en hellig ko (forøvrig en blogg jeg bare må innom hver gang jeg er på bloggrunde),men fant ikke noen slike blomster i de lokale blomsterforretningene.
Jeg er fortsatt syk, og får ikke gjort noen juleforberedelser,men jeg har fått tatt litt bilder av juleblomstene mine.... Hvis det er noen som har lyst til å se på bilder og lese litt mer om Julerosen kan de klikke her


Slik ser blomsten ut. Den er hvit med et litt lysegrønt skjær.

I know that todays photo seem to look more like spring than Christmas, but it is in fact a Christmas flower. It`s called Christmas Rose(Helleborus). It`s such a beautiful flower,and I was so happy when I found it in the local flowershop. Last year I saw these flowers in Liselotte`s blog Slagt en hellig ko ( a blog I very often stop by), but I couldn`t a flower like that in the flowers shops in my town. I am still not feeling well vause of the cold, so I am not able to Christmas preparations,but I did some photographing of my Christmas flowers today. If you want to do soem more reading about the Christmas Rose, you can do that here

3 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Den er bare så vakker..Tok den med første gang fra Danmark for noen år siden,og har siden det vært hekta..
Huff,kjedelig tid å være dårlig på.
Riktig god bedring..
klem Randi

Jeanette Nord sa...

Wow! Simply beautiful pictures. I love christmas roses. And your blog is a treat. So full of inspiration. I read, and read and read. And will come back for some more reading really soon.

See ya soon
Jeanette

FO - 2 sa...

Enda ett vakkert blomsterbilde! :)
Beundringsverdig hilsen. :)